Portföljuppdatering juni 2019

Nuvarande portfölj juni 2019

Aktuellt innehav och värde

Figur 1. Aktuellt innehav i fondportföljen.

Förändring senaste månaden och sedan start mot jämförelseindex

Figur 2. Fondportföljen mot världsindex.

Figur 3. Fondportföljen mot SIXPRX.

Tuff månad för världens börser helt enkelt. Mindre tuff för mig då jag kör på som vanligt och inte tar hänsyn till om börsen går upp eller ned med mina investeringar (dock föredrar jag alltid blåa siffror ändå ;-)). Hoppas på en vändning nu till nästa månad!
Jag kommer denna månad byta alla mina fondandelar ifrån Länsförsäkringar Global Indexnära till Avanza Global då jag inte längre känner att jag kan försvara den nästan dubbla avgiften med att de två globalfonderna skiljer sig "lite grann" åt. 
Nya målfördelningen och det som månadssparandet anpassas efter är således följande: 
Figur 4. Ny målfördelning.

Månadssparandet har jag även ändrat datum på så att alla köp framöver blir gjorda lagom till första dagen i månaden. Detta i syfte att kunna uppdatera portföljens utveckling direkt vid månadsskiftet. 
Vid nästa månadsskifte ska jag även börja demonstrera utvecklingen med en graf!


Fondportföljens historik sedan bloggens start:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram