Utgifter juni 2019

Utgifterna innefattar samtliga rörliga utgifter (se månadsbudget för förtydligande) och innefattar perioden mellan två löneutbetalningar (som jag oftast får kring den 25:e varje månad). Endast min andel (1 person) presenteras i nedanstående bokföring.


Rörliga utgifter för löneperiod juni 2019:

Kläder/skor: 0 kr
Gåvor/donationer: 684 kr
Semester:  0 kr
Övriga inköp/nöjen/resor: 1264 kr

Totalt:  1948 kr
Budget: 2000 kr
Avvikelse: +52 kr

Denna månad stod utgifterna för en större uppvaktning, två resor till huvudstaden, en del alkohol, ett biobesök, en basketboll och cykelutrustning bland annat. Sponsrade även min flickväns första fondköp någonsin (i Avanza Global) genom att dubbla det hon valde att investera! Känns kul att hon börjat så smått! :-)

Betalade denna månad för första gången för mitt bankkort och internetbank i Swedbank. Har aldrig tänkt på att det via de flesta storbanker faktiskt kostar pengar att spendera pengar då jag tidigare varit student i princip hela mitt vuxna liv fram tills nu. Bankkortet har jag nu avslutat och har istället skaffat mig ett kreditkort. Bank planerar jag att byta färdigt i helgen, men mer om det då!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram