Inkomster och utgifter juli 2022

Då var sista månaden som föräldraledig slut och jobbet börjar åter. Jag kommer fortsätta arbeta 50% på min tillsvidaretjänst och ha extrajobb utöver detta. Sammantaget räknar jag med cirka 60% arbete under resterande del av året - vilket kommer innebära ett lågt sparande för mig. 

Jag satsar på jobbyte till nästa sommar och då eventuellt börja arbeta heltid ett tag (alternativt gå ned till 75% direkt). Nu får jag passa på så länge vi har bunden ränta på bolånet ;-)



Deltidsarbete: 0 kr

Extrajobb: 534 kr

Barnbidrag: 625 kr

Rocker betalkortcashback: 313 kr
Komplett kreditkort, cashback: 0 kr
Komplett kreditkort, cashback: 0 kr
Återbetalning: 3000 kr
Övriga inkomster:  16 065 kr


Inkomst totalt: 20 537 kr


Utgifter: 16 150 kr


Sparande: 4387 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 21,36%



Figur 1. Min sparkvot under året. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning över tid.



*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50% belåningsgrad).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram