Inkomster och utgifter juli 2020

Inkomster och utgifter juli 2020

Inte så mycket att säga om denna månad egentligen, några extrautgifter på bland annat skoköp (som jag kommer få tillbaka pengarna på genom arbetet framöver). Näst sista lönen ifrån extrajobbet denna månad också, som ändå blev ganska bra :-) Nästa månad förväntas cirka 1000 kr i lön ifrån extrajobbet och cirka 1500 kr i semesterersättning, sedan är det slut på extrainkomster därifrån! 
Istället för att söka annat extraarbete i höst kommer jag istället att studera företagsekonomi på 50% för att se om det är något för mig. Lite sämre för portföljen men bättre för hälsan! Är det intressant kanske jag fortsätter med halvtidsstudier tills jag kan plocka ut en kandidatexamen i ekonomi, det får framtida utvisa! Hade känts väldigt tryggt med 2 st utbildningar i ryggen för att kunna variera mellan olika jobb.
 
Siktet framöver (6-9 månader framåt) ligger på att byta heltidsarbete. Delvis på grund av planerad flytt, delvis på grund av att jag vill testa något nytt (har tröttnat lite på nuvarande arbete) och delvis för att försöka höja lönen till en rimlig nivå efter 5,5 års heltidsstudier och några års erfarenhet inom yrket. 


Inkomst heltidsanställning: 21419 kr
Inkomst extrajobb: 2999 kr
Uttag av kreditkortsbonus: 0 kr
Inkomst totalt: 24418 kr

Utgifter: 8782 kr

Sparande: 15636 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 64,03 %


Figur 1. Sparkvot under år 2020. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning.


*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50% belåningsgrad).

Kommentarer

  1. Svar
    1. Tackar! Sparandet har legat ovanligt högt detta år!
      Tack :-) Kommer nog lära mig ett och annat!
      /Arbetsplanen

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram