Inkomster och utgifter mars 2022

Lite mindre i lön denna månad på grund av 2 dagars sjukdom i februari, dock ersättes delar av detta genom karensavdraget som gällde då. Extrajobbet är också ganska skralt på grund av minskat inflöde av klienter. Nästa månad kommer det öka lite för att därefter avta gradvis. Under sommaren räknar jag med låga eller inga extrainkomster då jag (efter påtryckningar av min flickvän) planerar att vara helt föräldraledig (dvs inte jobba på kvällarna).
Cashbacken är ganska hög från Rocker då vi spenderat mycket denna månad, bland annat på köp av cykelvagn till sonen. Övriga inkomster består av försäljning av gamla datordelar/möbler. 


Deltidsarbete: 13 292 kr

Extrajobb: 3546 kr

Barnbidrag: 625 kr
Rocker betalkortcashback: 384 kr + 10 kr insättningsbonus
Komplett kreditkort, cashback: 0 kr
Återbetalning: 4000 kr
Övriga inkomster: 2217 kr

Inkomst totalt: 24 074 kr

Utgifter: 17 243 kr

Sparande: 6831 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 28,38%



Figur 1. Sparkvot 2022. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning över tid.

*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50% belåningsgrad).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram