Kompletts kreditkort blir sämre men är ändå bäst?

För er som inte känner till det finns det avgiftsfria kreditkort med bonus/cashback i olika former. Det bästa på marknaden under 2020 (slår de andra korten med hästlängder enligt mig) har varit kreditkortet ifrån Komplett. Kanske har de goda förmånerna mest varit för att snabbt locka till sig en större kundkrets, men nu verkar Komplett vara lite mättade på den fronten. Förmånerna kommer att sänkas ganska kraftigt från och med 2021:


Förmåner 2020:

1% på samtliga köp i butik

2% på samtliga köp på internet

4% på samtliga köp på Komplett.se


Förmåner 2021:

0,5% på samtliga köp (butik eller internet)

4% på samtliga köp på Komplett.se


Jag kollade lite snabbt efter andra kreditkort men har inte funnit något bättre trots den relativt kraftiga försämringen. Jag kommer därför behålla Komplett tillsvidare. Många andra kreditkort har bonusar/förmåner som premierar en ökad (onödig) konsumtion medan Kompletts bonus kan användas för att betala av din kreditskuld (och således inte tvinga dig till att konsumera mer bara för att nyttja bonusen). 


Vad använder ni för kreditkort för konsumtion? 

Finns det något som toppar Kompletts kort 2021? 

Kommentarer

  1. Jag går tillbaka till Preem eftersom de har e-faktura och hos Preem finns inga begränsningar på intjäning av bonus, varken på månadsbasis eller kalenderår.

    Bonusen går också att få insatt på kortet genom att logga in på deras hemsida. Inte riktigt lika enkelt men nästintill.

    Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena, PB?!
      Tack för respons!

      Ska kolla in det lite mer! Dock är jag inte så intresserad av att ha pengar liggandes på ett kreditkort (för att få 1,65% ränta), sedan har vi inte bil heller! :-) På så vis blir nog ändå Komplett likvärdigt, och lite smidigare! Men vi får se!
      Bra alternativ i alla fall :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

Börssparandet halkar efter - jag startar eget