Utgifter maj 2019

Utgifterna innefattar samtliga rörliga utgifter (se månadsbudget för förtydligande) och innefattar perioden mellan två löneutbetalningar (som jag oftast får kring den 25:e varje månad). Endast min andel (1 person) presenteras i nedanstående bokföring.


Rörliga utgifter för löneperiod maj 2019:

Kläder/skor: 0 kr
Gåvor/donationer: 475 kr
Semester:  0 kr
Övriga inköp/nöjen/resor: 1580 kr

Totalt:  2055 kr
Budget: 2000 kr (höjt ifrån 1900 kr)
Avvikelse: -55 kr

Denna månad stod utgifterna för Valborgsfirande, två uppvaktningar, lite hushållspimp, smärre cykelreparation, allergimedicin och en urtunningssax. Vi behövde även föra över 500 kr i var extra till vårt gemensamma kort på grund av lite felräkning efter semesterresan samt lite extra utgifter i samband med Valborg (alkohol och mat).

Beräknat på mina rörliga utgifter hittills detta år och med hänsyn till förra året så höjer jag 'gåvor/donationer'-andelen i budgeten till 400 kr/månad i snitt. Detta tror jag ger en mer rättvis bild över året. Den nya rörliga utgiftsdelen i budgeten blir således totalt 2000 kr/månad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram