Sålt ytterligare 1,81% av portföljen

Uppstarten med företaget tvingar till fortsatt försäljning av portföljen. 2,9% av innehavet i Länsförsäkringar Global Index och 2,1% av innehavet i Spiltan Aktiefond Investmentbolag har sålts. Sammantaget summeras detta till cirka 1,81% av det totala portföljvärdet. Försäljningen ägde rum 19 juni, nära all-time high för Länsförsäkringar Global Index. För Spiltan Aktiefond Investmentbolag var försäljningen inte lika lyckosam men ändå helt okej. Förhoppningsvis behövs inga fler försäljningar nu för att öka likviditeten i företaget, men man vet aldrig. Intäkterna har börjat komma in, men jag kommer behöva lägga mycket tid på marknadsföring under sommaren för att kunna få fart på verksamheten till hösten. Jag hoppas nå breakeven i juli/augusti och kunna plocka ut en liten lön i oktober. 

För att öka inkomsterna kommer jag nu i slutet av juni/början av juli att sätta igång med mitt extrajobb igen, som jag gradvis avvecklat de senaste månaderna. Förhoppningsvis kan jag inom ett par månader få in ett par tusenlappar månatligen därifrån. Det långsiktiga målet är dock att inte behöva ha detta extrajobb utan helt kunna försörja mig på det egna företagets inkomster.


Figur 1. Försäljning av fonder.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En ny arbetsplan växer fram

Om mig

Framtiden med bolån - hur tänker ni?