Inkomster och utgifter juni 2023

Löneförhöjning på jobbet med cirka 2,8%. I och med att jag ska avsluta min anställning för att helt övergå i eget företagande i oktober så är summan inte så viktig för mig, annars hade jag nog kunnat få drygt 5%. Netto blir det tydligen 431 kr/mån, vilket inte är mycket men bättre än inget :-)

Utgiftssidan landar på högsta notering för i år till följd av diverse festligheter med svensexa/student/kalas. Relativt modest summa ändå, mycket på grund av att elräkningen legat mycket lågt. 342 kr summeras elnäts- och elhandelsavgiften till på junifakturan (för min del - det dubbla för hela hushållet). Detta kan jämföras med 2304 kr i januari. 

Jag har igår bytt elhandelsbolag återigen då nuvarande fördelaktiga villkor upphör i juli. Jag byter denna gång från Greenly till Telge Energi (om nu inte Greenely väljer att försöka matcha erbjudandet för att behålla mig/oss som kund). Det blir rörligt elpris denna gång också då de fasta avtalen känns lite väl tilltagna på Elskling

Vad har ni för elavtal?


Deltidsarbete: 17 769 kr

Extrajobb: 507 kr

Barnbidrag: 625 kr

Rocker betalkortcashback: 100 kr 
Komplett kreditkort, cashback: 0 kr

Återbetalning: 4000 kr
Övriga inkomster: 18 kr

Inkomst totalt: 23 019 kr

Utgifter: 16 919 kr

Sparande: 6100 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 26,50 %




Figur 1. Sparkvot under året. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning över tid. 



*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50 % belåningsgrad).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En ny arbetsplan växer fram

Om mig

Framtiden med bolån - hur tänker ni?