Inkomster och utgifter november 2021 - ännu en Lyxfällanmånad (-58% i sparkvot)

Inkomster och utgifter november 2021

Har nu börjat jobba lite mer men spenderat desto mer på julklappar och nöjen. Det som framför allt kostat är köp av dator + skärm då mina gamla prylar håller på att ge efter. Valde att skippa grafikkort då priserna är sjukt höga just nu och mina krav inte riktigt matchar. Den integrerade grafiken kommer ändå vara betydligt bättre än mitt nuvarande grafikkort med 11-12 år på nacken. Blir att försöka att sätta ihop allt i helgen och hoppas på att inget går sönder hehe!

Lönen från deltidsarbetet är tyvärr osannolikt hög (för en halv månad i tjänst), så jag räknar med att få betala tillbaka 3500-4000 kr. För en hel månad i tjänst räknar jag med att få ut ungefär 14 000 kr. 
Lönen från extrajobbet verkar sakta klättra uppåt men det har gått långsammare än vad jag trodde. Min målsättning är att dra in 7000 kr/månad på detta. Nästa månad (lönen kommer i efterskott) räknar jag med cirka 5000 kr i lön. 
Det verkar dock som jag kommer jobba lite timmar (cirka 20%) på mitt tidigare arbete under december/januari då de behöver hjälp just nu (och jag sedan tidigare erbjudit mig). Då kanske äntligen inkomsterna passerar om utgifterna igen så man slipper vara med på TV framöver ;-). 

Jag vill återigen slå ett slag för Rockerkortet som agerat lite krockkudde denna månad genom att bidra med 441 kr. Läs mer om kortet här.

Deltidsarbete: 11 396 kr
Extrajobb: 4070 kr

Barnbidrag: 625 kr
Rocker betalkortcashback: 441 kr
Komplett kreditkort, cashback: 0 kr
Återbetalning: 0 kr

Inkomst totalt: 16 532 kr

Utgifter: 26 049 kr

Sparande: -9517 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): -57,57 %



Figur 1. Sparkvot 2021. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning över tid. *-57,57%.


*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50% belåningsgrad).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram