Inkomster och utgifter augusti 2021

Inkomster och utgifter augusti 2021


Denna månad ligger lönen ifrån heltidstjänsten betydligt lägre till följd av tillfällig föräldraledighet och några dagar extra semester utan lön, istället täcks detta delvis av Försäkringskassan (10-dagarna). Återbetalning av privatskuld, barnbidrag samt lite kreditkortsbonus står för resten. 

Anledningen till de relativt höga utgifterna denna månad är främst återbetalning av restskatt ifrån tidigare eget företag. 

Inkomst heltidsanställning: 10385 kr

Inkomst extrajobb: 0 kr 
Uttag av kreditkortsbonus: 35 kr
Övrig inkomst: 12073 kr
Inkomst totalt: 22493 kr

Utgifter: 17370 kr

Sparande: 5123 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 22,78%



Figur 1. Sparkvot 2021. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning över tid.




Kommentarer

  1. Vad har du för månadslön på heltid? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 30000 kr/mån, cirka 23000 kr/mån netto.

      Radera
  2. Har du en mail jag kan nå dig på? Hittar ingen här på bloggen?
    Vill du inte skriva den så maila mig på pappabetalar2018@gmail.com

    Mvh PB?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte skaffa en mail till bloggen förr, men det blev aldrig av :p Du kan maila till dronekender@gmail.com - en spam mail som jag har hehe! Kollar den i princip aldrig dock, skriv gärna här när du mejlat!

      Radera
  3. Ingen dum idé att plotta upp sparandet så där som du har gjort... Har själv för dålig koll på mitt eget sparande. Norpar nog den idén från dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör så! Och det är garanterat inte min idé hehe, är nog ganska sent ute på den pucken :-) Gillar också grafer/figurer!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram