Inkomster och utgifter oktober 2020 - nytt rekord och "spargud" för andra gången

Inkomster och utgifter oktober 2020


Detta är min rekordmånad och den kommer nog hålla förstaplatsen framöver också. Att vara spargud är inget som är hållbart för min del med min vanliga lön ;-) 

Den höga lönen denna månad berodde på löneförhöjning (+1000 kr/mån [+3,57%]) med retroaktiv lön sedan april samt utbetalning av friskvårdsbidrag. Jag erhöll också äntligen min semesterersättning ifrån mitt tidigare extrajobb. 

En heltidslön på cirka 30,000 kr netto som de totala inkomsterna denna månad summeras till är något av drömnivå för mig. Jag hoppas någon gång nå brytgränsen för statlig skatt, men troligen har jag redan gått i pension innan det händer :-)


Inkomst heltidsanställning: 28689 kr

Inkomst extrajobb: 2012 kr (semesterersättning) 
Uttag av kreditkortsbonus: 39 kr
Inkomst totalt: 30740 kr

Utgifter: 7209 kr

Sparande: 23531 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 76,55 %


*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50% belåningsgrad).

Kommentarer

  1. Det ser väldigt bra ut när man tittar på stapeldiagrammet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :-) Varit ett extremt år på många sätt!

      Ser fram emot din del 2 i 'exitplanen'!

      /Arbetsplanen

      Radera
  2. Blir avundsjuk när man ser din sparkvot. Tyvärr är det ett minneblott för min del då man numera både har barn, sambo och radhus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har haft dina dagar med hög sparkvot! Jag har hellre 2 Mkr och låg sparkvot än 500k och hög sparkvot :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram