Inkomster och utgifter februari 2022 - nytt rekord på inkomstsidan

Lite oväntat erhöll jag ett nytt personbästa på inkomstsidan denna månad också. Nu förväntar jag mig att detta "rekord" kommer att hålla mycket länge. Dels utbetalades semesterdagar från 2021 (tydligen kan de inte sparas vid deltidsarbete). Den andra lönen från tidigare timanställning i januari betalades också ut nu.
Utöver detta kom lite pengar in genom Rocker. Nu har de dock försämrat sina villkor från och med april så antagligen kommer det inte bli så mycket cashback/värvning från dem framöver, vi får se. Jag har tänkt skriva ett inlägg om detta snart då jag tidigare skrivit mycket gott om dem. Rocker verkar dock vara det bästa kortet fortsatt, dock inte alls lika överlägset som tidigare. Jag ska titta närmare på de nya villkoren och själv göra ett val innan jag skriver om det.

Jag har till följd av tre inkomstkällor skattat för lite också, så jag förutsätter att få betala tillbaka en del i vår och mer därtill nästa vår. Inkomsterna har därför de senaste 2-3 månaderna varit lite dopade.


Deltidsarbete: 16 814 kr

Extrajobb: 6034 + 4831 kr

Barnbidrag: 625 kr
Rocker betalkortcashback: 54 kr + 250 kr i värvning 
Komplett kreditkort, cashback: 0 kr
Återbetalning: 3000 kr
Övriga inkomster: 27 kr

Inkomst totalt: 31 635 kr

Utgifter: 13 214 kr

Sparande: 18 421 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 58,23 %


Figur 1. Sparkvot 2022. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning över tid.


*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50% belåningsgrad).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram