Portföljuppdatering augusti 2020

Som för de flesta andra har det tickat på den senaste tiden, dock med ett visst avstannande de sista dagarna. Totalt portföljvärde är just nu knappa 261,000 kr. 


Figur 1. Utvecklingsgraf fondportföljen sedan 2019.


Tyvärr blir det svårare framöver att jämföra med något index då jag har en fond på SAVR. Att jämföra min utveckling med något index på Avanza blir således skevt. Jag kommer istället att fokusera på den totala avkastningen på insatt kapital. Sedan januari 2019 är avkastningen 7,78%. Avkastningen beräknas totalt värde/insättningar.


Figur 2. Aktuell fördelning av fondportföljen.


Framöver fyller jag på i fonden 'PLUS Småbolag Sverige Index' på SAVR för att slutligen uppnå följande fördelning:


Figur 3. Målfördelning fondportföljen. Baseras på inköpsvärde.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram