Inkomster och utgifter maj 2020

Inkomster och utgifter maj 2020


Lite övertidsarbete i april på heltidstjänsten vilket gav en nettolön på +670 kr nu i maj (tack COVD-19?). Fortsätter med extrajobb som anställd tillsvidare vilket förhoppningsvis kan inbringa några extra tusenlappar en tid framöver också. Kanske kommer jag behöva avsluta nuvarande extrajobb tidigare än jag önskar då min nya ansökan (om bisyssla) nekades. Hade dock ansökt till och med hela år 2020 förra gången, så vi får se hur det går. Det får bli något annat extrajobb i sådana fall som kan inbringa någon tusenlapp i månaden. 
Jag fortsätter på temat höga sparkvoter än så länge, kul så länge det varar! 


Inkomst heltidsanställning: 22089 kr
Inkomst extrajobb: 3975 kr
Uttag av kreditkortsbonus: 0 kr
Inkomst totalt: 26064 kr

Utgifter: 7270 kr

Sparande: 18794 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 72,1 %


Figur 1. Sparkvot under år 2020. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning.


*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50% belåningsgrad).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram