Inkomster och utgifter mars 2023

Mars är nu slut och månaden landar rätt mediokert. Elstödet bidrar till en något ökad inkomst medan utgifterna varit ungefär som förväntat. Börsen har varit trög och jag har inte investerat i princip något sedan november. Jag har en del pengar vid sidan om börsen nu i väntan på ett potentiellt samverkansavtal med regionen. Antagligen får jag inte svar om det förrän 15 april. Om jag inte vinner avtalet så kommer majoriteten av dessa pengar att investeras i breda indexfonder. 


Deltidsarbete: 17 338 kr

Extrajobb: 1173 kr

Barnbidrag: 625 kr

Rocker betalkortcashback: 52 kr 
Komplett kreditkort, cashback: 0 kr

Återbetalning: 4000 kr
Övriga inkomster: 1531 kr

Inkomst totalt: 24 719 kr

Utgifter: 16 216 kr

Sparande: 8503 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 34,40 %


Figur 1. Sparkvot under året. Den röda linjen indikerar någon form av målsättning över tid.


*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50 % belåningsgrad).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

Börssparandet halkar efter - jag startar eget