Målsättning 2021

Bättre sent än aldrig så dyker de nya målen upp på bloggen. Lite fler än tidigare och lite mer blandat. Tänkte först ha med personliga mål också då jag gillar att läsa andra bloggares personliga mål, men det får bli nästa år kanske! :-)

Jag tänker framöver redovisa totalt börskapital (inte endast fondportföljen) och i slutet av varje månad (som de flesta andra gör). Detta då jag trots allt räknar med mina enskilda aktier + Lysa i mina kalkyler.


Mina ekonomiska mål för 2021
  • 600,000 kr i totalt börskapital (fondportföljen + enskilda aktier + Lysa).
  • Nettolön ifrån heltidstjänst på minst 23,000 kr/månad. 
  • Skaffa ett extraarbete som netto ger minst 1,000 kr/månad.
  • Bokföra utgifter månatligen för det nya boendet.
  • Sälja av tröga storbolag (i synnerhet de genom fonder dubbelägda bolagen) om aktien lyckas nå upp till pre-covid-nivåer eller högre. Placera kapitalet i indexfonder. 
  • Lära mig läsa bolagsrapporter och välja ut minst 3 st nyckeltal/andra faktorer att ha som hörnstenar för kommande investeringar.   
  • Följa bolaget "Studentbostäder i Sverige (STUDBO)" minst veckovis och läsa "all" tillgänglig information. 
  • Försöka slå OMX Stockholm All-Share Cap på känsla med liten, komprimerad tradingportfölj. 
  • Inse att trading på känsla är dumt och bara kul när det går bra. 

Vad har DU för mål?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

En ny arbetsplan växer fram