Inkomster och utgifter september 2020

Inkomster och utgifter september 2020


Erhöll något mer i ersättning än vanligt ifrån heltidsanställningen på grund av inköp av arbetsskor i juli som nu utbetalades. Har denna månad även fyllt på med årskort på gymmet jag går till varför utgifterna blev högre än vanligt. Drygt 90% av årskortets kostnad kommer arbetet att stå för denna gång i form av friskvård, givet att jag jobbar kvar i januari också. Det är bra! Att själv betala några hundralappar för något jag lägger ned cirka 300 timmar om året på känns som väl spenderade pengar.

Ingen semesterersättning utbetald ännu ifrån mitt tidigare extrajobb vilket jag trodde skulle ske senast denna månad. Har nu kontaktat dem för att se när den ersätter skall komma. 


Inkomst heltidsanställning: 22218 kr

Inkomst extrajobb: 0 kr
Uttag av kreditkortsbonus: 0 kr
Inkomst totalt: 22218 kr

Utgifter: 10636 kr

Sparande: 11582 kr
Simpel sparkvot* (sparande/nettoinkomster): 52,13 %




*Jag räknar all form av tvångsmässigt sparande som utgifter; exempelvis CSN-återbetalning och amortering på bolån (>50% belåningsgrad).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tvingas sälja av cirka 1 % av portföljen med förlust

Om mig

Börssparandet halkar efter - jag startar eget